کشاورزی منطقه دو سرشمار در سال 92

1- نمایی از مزارع جو وگندم در منطقه ی سربیشه در سال 92

 الحمدلله امسال وضع کشاورزی اهالی منطقه دو سرشمار بسیار عالی است انچه که اینجانب با چشمان خوددر مزارعه های سربیشه / پی خانی / وله / واوسر / گالباغ / ترکاچال در تاریخ26 خرداد ماه دیدم بسیار خوشحال شدم وضع کشت بهاره از قبیل عدس و ماش و سیب زمینی با توجه به بارندگی خوب بهاری خیلی عالی است لازم به دکر است وضع دامداری / زنبوداری و باغ داری از نظر  گوشت و تولید عسل  و سبزیجات در نهایت خوشی خرمی می باشد ولی متاسفانه وضع محصولات سر درختی بومی و وحشی اصلا خوب نبوده و با سردی فروردین ماه 92 تمام گلهای و شکوفه های درختان سوخت .



2-نمایی از زراعت جو در سربیشه که دو نمای از روستای واوسر نو پیدا است خرداد 92


ادامه نوشته

هفته پایانی روز های خوش برای ایرانیها

روز 25 خرداد ماه 92روز پیروزی مردم ایران در حماسه ی سیاسی و انتخاب رییس جمهور منتخب و محترم جناب آقای دکتر روحانی و شادی مردم ایران بسیار خوب بود . وروز 28 خرداد روز پیروزی غرور افرین فوتبال ایران در مقابل کره جنوبی و صعود به جام جهانی که شادی بسیار زیادی هم اکنون در سراسر ایران برقرار است. انجمن فرهنگی آفتاب  تیله بن این دو پیروزی در پایان ماه خرداد بر مردم  ایران بخصوص بر جوانان ورزش دوست منطقه ی دوسرشمار تبریک عرض می نماییم.

آباد باشی ایران ، آزادباشی ایران. به امید سر بلندی اسلام و ایران و ایرانی در سراسر جهان        

تصاویری از گل و گیاهان  زیبای اطراف روستای تیله بن


1- این گیاه در زبان محلی پلم palemگفته می شود




2- نوعی از کنگل


3-درختچه کولک

ادامه نوشته

خبرهای جاده ای منطقه دوسرشمار  2

 خوشبختانه تعریض جاده منتهی به منطقه دوسرشمار از بالای روستای سواسره به طول 22 کیلومتر  از اوایل خرداد ماه92در حال  انجام و فعالیت روزانه است .

این تصویر در تاریخ 26 خرداد ماه از طرف شرق خشک دره گرفته شد که وسایل راهسازی در حال کند و کاری هستند.

خبر اول این موضوع را در همین وب  بهمراه تصاویر بارگذار کرده بودم . در روزهای پایانی خرداد شاهد پیشرفت و تعریض جاده از عبور روستای  آتنی تا "چگل خار موزی خشک دره " بصورت خوب انجام شده است .

جاده ی تعریض شده خشک دره  در 10 کیلومتری منطقه دوسرشمار

حدود دو کیلومتر از این منطقه بصورت سنگ سخت می باشد که کار را برای راه سازان کند کرده است . با توجه به همه مشکلات طبیعی و احتمالا اداری و مالی کار تعریض  و شن ریزی بطول  حدود 5 کیلومتر و عرض 6متر بخوبی انجام شده است .

وسایل راه سازی در حال کندن سنگ در لنگه خار موزی خشک دره

امیدواریم تا رسیدن فصل سرمااین پرژه ملی و استانی و منطقه ای به پایان برسد.

مسابقه مراسم شهدای سال 92 منطقه ی دو سرشمار روستای میرافضل به نقل از واوسر سلام

مسابقه ی مراسم شهدای منطقه ی دوسرشمار(واوسر نو ،میرافضل ف تیله بن ،بالاده ،قلعه و پایین ده )

 بدین منظور به نیّت 34 شهید منطقه از وصیّت­نامه­ و زندگی­نامه شهدا تعداد 34 سؤال مطرح شده و به نیّت 12 شهید واوسر به 12 نفر از عزیزان در روز یادواره بین نماز ظهر و عصر به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. ضمناً سؤالات مسابقه از کتاب «ره­یافتگان وصال» تهیه شده توسط کمیته­ی فرهنگی یادواره­ی شهدای واوسر سال 78 و کتاب «ستاد یادواره­ی شهدای بالاده»در سال 90 طرح شده است.

 

ادامه نوشته

جلسه ی برگزاری مراسم یادواره شهدای واوسر در سال 92

برگزاری جلسه هماهنگی ستاد یادواره شهدای واوسر + چند انتقاد / با سلام و صلوات بر شهدای واوسر، جلسه هماهنگی ستاد یادواره شهدای واوسر صبح روز جمعه ۱۷/۳/۱۳۹۲ در مسجد امام رضا (ع) روستای میرافضل (محل برگزاری یادواره) همزمان با سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) با حضور حاج آقا علی مشمولی برگزار شد. به گزارش خبرنگار افتخاری هلی چال، جلسه فوق با تلاوت آیاتی جند از کلام الله مجید آغاز شد. سپس آقای حاج رمضانعلی محمدی، ضمن تبریک عید بزرگ مبعث، از اقدامات صورت گرفته و برنامه های ستاد در روز یادواره گزارش کاملی ارائه نمودند. آقای مشمولی نیز ضمن تقدیر و تشکر از همه اعضای ستاد یادواره در سخنانشان خاطر نشان کردند که شهدا متعلق به همه است و همه باید دست به دست هم داده و برای هر چه بهتر برگزار کردن یادواره تلاش نماییم. (ضمناً ایشان مبلغ پنج میلیون تومان به یادواره شهدا اهداء کردند.). در ادامه جلسه اعضای ستاد، طرح ها و پیشنهادهای خود را  مطرح نمودند که مصوبات آن به شرح ذیل می باشد:

۱٫  برپایی شب شعر با موضوع دفاع مقدس در شب قبل از یادواره. لذا از کلیه شاعران منطقه دعوت به عمل می آید.

۲٫  طرح ۳۴ سؤال از زندگی و وصیت نامه ۳۴ شهید منطقه به صورت مسابقه کتبی و اهدای ۱۲ جایزه نفیس به قید قرعه به ۱۲ نفر از عزیزیان شرکت کننده به نیت ۱۲ شهید واوسر.

۳ . تهیه و تدارک ۲۰۰۰ بسته فرهنگی به مدعوین و میهمانان ارجمند یادواره.

۴ . ساخت فیلم کوتاه مستند و  آماده سازی نماهنگ مربوط به زندگی شهدای منطقه توسط آقای حجت الله اسحاقی از تهیه کنندگان با سابقه صدا و سیمای مرکز مازندران. (ضمناً آقای اسحاقی تمامی امکانات صوتی و تصویری یادواره را نیز تقبل نمودند.)

در پایان جلسه اعضای ستاد یادواره شهدا از چیدمان جایگاه و دکور صحنه و … مراسم بازدید به عمل آوردند. جلسه با اقامه نماز ظهر در مسجد و صرف ناهار در منزل آقای سلیمی خاتمه یافت. لازم به ذکر است که سی امین یادواره شهدای امامزاده میرافضل بخش چهاردانگه در ۱۳ تیر ۱۳۹۲ در روستای میرافضل برگزار می شود.

نقل از وبلاگ واوسر سلام (هلی چال)

********************************************************************************


 با سلامی به وسعت آسمان به شهدای عزیز و عرض سلام و خدا قوت به دست اندر کاران مراسم یادواره شهدای منطقه دو سر شمار شامل روستاهای واوسر نو ، میر افضل ، بالاده ، قلعه ، پایین ده و تیله بن . از مدیریت محترم  وب واوسر هم کمال تشکرم را دارم که اطلاع رسانی  نمودند اگر  حق شهدا و مردم هست که زودتر از این انجام می شد . ولی در مورد ذکر نام یادواره شهدای امام زاده میر افضل بخش چهاردانگه  باید عرض نمایم که منطقه ما حدود یک صد سال است که به اسم دو سرشمار در ذهن و زبان و اندیشه  مردمان و کتب تاریخی بخصوص بزرگترین فرهنگ لغت فارسی جهان ، لغت نامه دهخدا ثبت و ضبط است ودر بعضی از کتب تاریخی مازندران هم نام منطقه دو سر شمار برای شش روستا ما اختصاص داد ه شده است . و حتی در مکاتبات وزارت کشوری و بخشداری  نام منطقه نرمآب دوسر بصورت قانونی ثبت است لهذا شایسته بودو هست که نام منطقه دوسر شمار یا نرم دو سر پس از عنوان شهدای امام زاده میر افضل  ذکر می شد و دلیل  یا وجه تسمیه ی دوسر شمار را قبلا در وب سایت دوسرشمار ذکر کردیم و الان هم مستند گفته های پیران بصورت فیلم در حال تهیه است که همگی اظهار داشته اند که نام منطقه از قدیم الایام به نام دو سر شمار در زبان اهالی فولادمحله و دیگر روستای هم جوار قرار دارد . باید اسمی که بعد از اسم دیگر جهت شناخت و معرفی و مالکیت  می آید ، جامع و روشنتر از اسم دیگر باشد ( مضاف و مضا ف الیه ) . اگر دوستان و اعضای ستاد یادواره ها  تصویب کردند که نام یاد واره شهدای، امام زاده میر افضل باشد، چندان حرفی شاید نباشد ولی بحث بر سر این است که این یادواره مربوط به کدام بخش یا منطقه است ؟بنابراین نزدیک ترین واژه و کلمه ،منطقه دوسرشمار یا نرم آب دوسرمی باشد ، نه بخش چهاردانگه . مخالفت عد ه ای از دوستان با واژه " دوسرشمار " بنظرم منطقی و معقول و اجتماعی نمی باشد فقط جنبه سلیقه ای و به صراحت عرض می دارم عدم اگاهی و دانش از نام منطقه در گذشته است و هیچ گونه قصد و نیتی سوء انشا ءالله در بین نیست . از تمام دوستا فرهنگی انتظار داریم که با واقعیت ها ، منطقی و عقلی و اجتماعی رابطه و بر خورد داشته باشیم ، تا اینکه احساساتی بوده باشیم . امید است  که انتخاب و تصویب نام منطقه با حضور فرهیختگان منطقه هر چه زودتر در یک جلسه ی عمومی انجام گیرد. انشا ءالله

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"جدول عادی"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

انا لله لا و انا الیه راجعون

 با نهایت تاسف  کربلایی سید اسماعیل ساداتی تیله بنی اهل و ساکن روستای  امام ده ( شاهکیله ) در روز پنجشنبه مورخه 16/3/92 پس از تحمل رنج بیماری در بیمارستان امام بهشهر  به دیار باقی شتافت . مراسم تشیع جنازه آنمرحوم در روز جمعه (فردا)ساعت 9صبح از مقابل منزلش به آرامگاه محل  انجام خواهد شد . انجمن فرهنگی آفتاب ضمن عرض تسلیت به خانواده آنرحوم ، از خداوند متعال صبر و اجر برای بازماندگان وعلو درجات را برای ایشان مسئلت دارد . لازم به ذکر است که فرزندش مرحوم سید کمال ساداتی تیله بنی در 20 آذر ماه91 بر اثر تصادف به دیار باقی شتافته بود .  

شروع تعریض جاده روستای منطقه ی دوسرشمار

  خوشبختانه راه روستایی منتهی به منطقه دوسرشمار از ابتدای عبور  روستای آتنی تا سه راهی دامغان  در حال تعریض می باشد !!!. در روز شنبه11 /3/92 طی صبحتی که با مهندس حاتمی و نوروزی داشتم ضمن تایید خبر فوق در حال نقشه کشی تعریضی جاده  روستایی منطقه دوسر شمار بودند .

لازم به توضیح است که در مراسم شهدای سال 91 در روستای قلعه آقای بشارتی  معاون رئیس جمهور در امور روستایی مناطق محروم  قول شنریزی و تعریض جاده فوق را به مردم منطقه داده و از آقای اسد مدیر کل راه استان مازندران  خواسته بودند که هرچه زودتر این جاده تعریض و بازسازی و حتی اسفالت گردد . امیدواریم که این مسیر مثل بقیه راه سازی منطقه بزرگ چهاردانگه  بعلت کم کاری پی در پی و رها سازی کار توسط پیمانکار،  زندگی مردم  دچار مشکلات نشود . شاهد این مساله اینکه اینجانب از روز جمعه تا ساعت  5 عصر یکشنبه فقط وسایل راهسازی را در مسیر دیدم که غیر فعال بودهاست.

جاده خاکی حدود 2 کیلومتر بعلت برداشت خاک و با بارش باران امروز یکشنبه 12 خرداد گل آلود و غیر قابل رفت و آمد شده است.

سوم خرداد روز میلاد حضرت علی (ع) روز پدر و آزاد سازی خرمشهر بر مردم ایران و مردم دوسرشمار مبارک باد

 سوم خردادبرابر با سیزده رجب میلاد حضرت علی (ع) روز پدر و آزاد سازی خرمشهر بر مردم ایران و مردم دوسرشمار مبارک باد . در این روز مبارک سفری به اطراف قله شاهدژ انجام شد و از مناظر زیبای منطقه چند قطعه عکس در این وبلاگ بار گذاری می گردد .

نمایی از دو روستای زیبای واوسر نو و میر افضل /روز جمعه 3/3 /92


ادامه نوشته