سلام
چرا در يادواره بي حال و كمي ناراحت بودي؟
*************************************************************
برار جان سلام ،خدا قوت
از بابت برگزاری یادواره و اجرای بسیار خوب آن توسط واوسریها بسیار متشکرم. بخدا سوگند حق شهدا
بیشتر از این ها هست . در مورد بی حالی، باید
بگوییم بی روح در یادواره آمده بودم و کمی
که نه بلکه بسیار زیاد رنجیده شده بودم چونکه :
1-قضیه از این قرار بود که حدود سه روز قبل یادواره ، طبق سنوات ،یک بنری از طرف پایگاه امام زاده میر افضل منطقه ی دوسرشمار داده بودم که قرارّ
بود دوستان یادواره با نظر خودشان در یک جایی
از محل مراسم نصب نمایند ولی باکمال تعجب و تاسف
صبح روز مراسم ساعت 8 وقتی آمدم دیدم آقایان از نصب بنر خوداری نمودند پرس و
جو کردم به من گفتند که اعضای ستاد فقط بخاطر اینکه در پایین بنرنام واژه دوسرشمار آمده
از نصب آن خودداری کردند. خیلی صحبت نمودم به آنان گفتم که پایگاه منطقه بهمین نام ثبت است قبول نکرده و تاسف بار تر اینکه آقایان حتی
معنی واژه دوسر شمار که نام رسمی و اجتماعی و قانونی منطقه می باشد را نمی دانند .
البته ازطرف پایگاه اطلاع رسانی کتبی و شفاهی
به حوزه ی مقاومت و سپاه استان داده شد . و پی
گیری هم می شود .
2- از بابت نام گزاری ستاد یادواره شهدا بنام "امام زاده میر افضل
" خوشحال شدم ولی بخاطر آوردن نام" چهاردانگه" من و تمام اهالی تیله
بن و خیلی از افراد دیگر منطقه ، بی نهایت
ناراحت شدیم آیا صلاح بود که نام منطقه و یا نام تیله بن حذف شود و نام چهاردانگه آورده
شود .؟اگر نام تیله بن بعد از عنوان ستاد یادواره شهدای امام زاده میر افضل درج می
شد چندان معقول نبود و چندان جای گله گذاری نیست. ولی درج نام منطقه ی دوسرشمار بسیار ضروری و منطقی و
معقول بوده است و حذف آن جفا ناخواسته و عملی ناصواب و غیر اجتماعی بنظر می رسد . آیا در بخش چهاردانگه و یادر کشور ما می گویم مثلا آمام زاده میر عماد چهاردانگه
یا وری ؟یا می گوییم شه عبدالعظیم ری یا ایران ؟
امام زاده عباس ساری یامازندران؟ و... بنابراین حذف نام منطقه دوسرشمار بعد از نام مبارک امام زاده میر افضل یک توطئه نابخردانه و تفرقه انگیز است مثل حذف نام"
فارس " از خلیج فارس .( که بسیار مبرهن است که دست استعمار انگلیس در اینموضوع برای مردم ایران مشهود ولی بی قدرت است.) واین تفرقه و توطئه
چه عمدی و غیر عمدی از حذف نام روستاهای
تیله بن و قلعه و پایین در روی تابلوی ورودی
منطقه قبلا کلید خورده بود .
3- منطقه ما که دارای 5 روستا بوده
و الان به شش روستا اضافه شده در ذهن مردم
و پیران و در بخشداری و اسناد وزارت کشور بنام
منطقه ی نرم آب دوسر از واوسر تا سعید آباد مشهور است و روستاهای ما بنام 5 پاره ده یا
دوسرشمار مشهور است که وجه تسمیه آن در وب سایت دوسرشمار حدود5سال پیش ذکر شده است . و نام دوسر شمار در فرهنگ لغت دهخدا و بعضی
از کتب تاریخی مازندران اختصاصا به این 5 و
6 روستا داده شده است. در حال حاضر اکثر پیران منطقه این لفظ را کاملا ذکر می کنند و از حدود ده نفر فیلمی در همین موضوع تهییه شده است. لهذا هر گونه تغییر اسم و نام گذاری جدید باید با
نظر جمعی آکثر اهالی منطقه و منطقی و عقلی باشد نه احساساتی باشد. نه گروه خاص
از یک یا چند روستا . چونکه باعث اختلاف در بین اهالی منطقه می شود و احساسات اجتماعی مردم را خدشه دار می سازد .
4- اهالی تیله بن نسبت
به حذف نام تیله بن و منطقه بعداز نام امام زاده ناراحت شده و از این جسارت و اهانت در مسجد محل بگفتگو پرداخته اند و همچنین در
حال تنظیم نامه ای در همین مورد و ایجاد اختلاف
بین روستاهای منطقه به مقامات بخش و استان و کشورمی باشند . بهیچ وجه شایسته نیست که بدون اجازه از یک فرد و یا گروه و قومی و روستا یی ، شهرت اجتماعی و مذهبی و ملی آنان را حذف یا اضافه نمود و یا حتی یک واژه مشهور و معروف مالکیتی افراد حقیقی و حقوقی را برای نام گذاری چیزی استفاده کرد این امر کاملا غیر قانونی است و خلاف عرف و اخلاق.
و من فقط نکته ای گفتم شما
حدیث مفصل بخوانید از این مجمل ...... خدا نگه دارتان باد