ماه رمضان در روستای تیله بن سال 92


 ماه رمضان  در روستای تیله بن  از منطقه ی دو سر شمار ( واوسر نو، تیله بن ، بالاده ، قلعه و پایین ده ) در سال 92 بسیار خوب و زیبا برگزار شد. آنچه در این ماه خدا در روستا   اتفاق افتاده بطور خیلی خلاصه  بیان می شود اگر خبر ها سوخته و از روز افتاده است ولی برای یک بار خواندن و ماندگار شدن در تاریخ منطقه مفید است . علت اینکه خبرها بموقع نرسیده است عذر خواهی می کنم چونکه اینجانب از تاریخ دوم مرداد ماه برابر با 13 رمضان به تیله بن رفتم و بعلت جمع آوری محصولات کشاورزی ( عدس ) نتوانستم خبر ها را روزانه یا حداقل هفته ای در وبلاگ بگذارم از این جهت شرمنده ام .

 اهم  خبرهای فرهنگی و اجتماعی که دراین مدت 17 روز در تیله بن  انجام گرفت به شرح ذیل است .

الف . تمام موارد نو.شته شده در در تابلوی فرهنگی مذهبی  زیر در روستای تیله بن در حد بسیار خوب انجام گرفت .

                              ب- نصب تابلوی شناسایی امام زاده میر افضل تیله بن منطقه دوسر شمار در ابتدای ورودی منطقه در سه راهی سمنان به ساری

ج...

ادامه نوشته

کشت و کار کشاورزی در روستای تیله بن و منطقه دوسرشمار

 كشت وكار  كشاورزي در سال 92 – تيله بن و منطقه ي دوسر شمار

 كاشت جو و گندم در روستاي تيله بن وديگر روستاي منطقه از اوايل شهريورماه سال 91 بر طبق معمول سنوات گذشته  انجام گرفت . مزارع روستاي تيله بن گالباغ و،سربيشه ، وله ،پي خاني ،زرشكستان  بوده است البته مزارع ديگر روستاهاي منطقه بيشتر در مزارع ياد شده بجز گالباغ مي باشد . وضع جو و گندم امسال از نظر ساقه و رشد بوته بسيار خوب بوده است چونكه بارندگي سال 92 بسيار زياد بوده است بطوريكه در بعضي از زمين ها گندم و جو از مرز 120 سانتي متر هم گذشت .

 نمایی از مزرعه گالباغ تیله بن در تاریخ 24 تیرماه 92

ادامه نوشته

خبر های مربوط به راه منطقه ی دوسرشمار - شماره 5

  جدیدترین اخبار در ارتباط با راه روستایی دوسرشمار + چند مصاحبه   در تاریخ ۲۳ تیرماه از طرف غرب منطقه دوسرشمار وارد منطقه شدیم. خوشبختانه جاده ی منتهی به منطقه دوسرشمار از ابتدای عبور آتنی بسیار خوب تعریض و تسطیح شده است.   ابتدای عبور آتنی به طرف منطقه ی دوسرشمار / یکشنبه ۲۳ [...]

ادامه نوشته

دو خبر باز سازی و راه سازی .خبر شماره 1 برای امامزاده میر افضل و شماره 4برای تعریض جاده ی دوسرشمار

خبر شماره 1

به حول و قوه الهی اولین اقدام هیات امنا امام زاده میر افضل در جهت باز سازی آستان مبارک کلید خورده است. بهمین منظور  نمای تابلو تصویری آستان جدید و در خواست شرکت اهالی دوسرشمار جهت بازسازی بارگاه امام زاده درابتدای ورودی روستای تیله بن نصب شده است.



 و اما خبر شماره 4

وسایل راه سازی منطقه ی دوسرشمار که از اوایل خرداد ماه از عبور روستای آتنی شروع به تعریض جاده نمودند الحمدلله بعد از حدود چهل روز به حریم و حدود منطقه ی دوسرشمار ، دو راهی روستای تیلک و بالاده رسیدند. جاده از عبور آتنی تا ابتدای جاده منتهی به روستای بالاده و منطقه خیلی خوب تعریض شده است و نیاز به دست کاری  نرم دارد البته  حدود یک کیلومتر جاده پر از سنگ کنده شده می باشد که باید برداشت گردد . متاسفانه خبری که از منبع نیمه موثق شنیدم و امیدوارم که صحت نداشته باشد اینکه پیمانکار این جاده تاکید کرده در صورت نپرداختن دستمزد کار انجام شده تا اول مردادماه کار را تعطیل خواهد کرد امید است مسئولین محترم بخش و شهرستان و استان محترم  اقدامی  عاجل در جهت تامین هزینه انجام شده بنمایند تا این کار به اتمام برسد . انشا ءالله



در جواب سوال ماه،  انجمن فرهنگی آفتاب روستای تیله بن  چنین می گوید:

  

 سلام

چرا در يادواره بي حال و كمي ناراحت بودي؟


*************************************************************

برار جان سلام ،خدا قوت

از بابت برگزاری یادواره و اجرای بسیار خوب آن توسط  واوسریها بسیار متشکرم. بخدا سوگند حق شهدا بیشتر از این ها هست  . در مورد بی حالی، باید بگوییم بی روح در یادواره آمده بودم  و کمی که نه بلکه بسیار زیاد  رنجیده شده بودم چونکه :

1-قضیه از این قرار بود که حدود سه روز قبل یادواره ، طبق سنوات ،یک بنری از طرف پایگاه  امام زاده  میر افضل منطقه ی دوسرشمار داده بودم که قرارّ بود  دوستان یادواره با نظر خودشان در یک جایی از محل مراسم نصب نمایند ولی باکمال تعجب و تاسف  صبح روز مراسم ساعت 8 وقتی آمدم دیدم آقایان از نصب بنر خوداری نمودند پرس و جو کردم به من گفتند که اعضای ستاد فقط بخاطر اینکه در پایین بنرنام  واژه دوسرشمار آمده از نصب آن خودداری کردند. خیلی صحبت نمودم به آنان گفتم که پایگاه منطقه بهمین  نام  ثبت  است قبول نکرده و تاسف بار تر اینکه آقایان حتی معنی واژه دوسر شمار که نام رسمی و اجتماعی و قانونی منطقه می باشد را نمی دانند . البته ازطرف پایگاه اطلاع رسانی  کتبی و شفاهی به حوزه  ی مقاومت و سپاه استان داده شد . و پی گیری هم می شود .

2- از بابت نام گزاری ستاد یادواره شهدا بنام "امام زاده میر افضل " خوشحال شدم ولی بخاطر آوردن نام" چهاردانگه" من و تمام اهالی تیله بن و خیلی از افراد دیگر منطقه  ، بی نهایت ناراحت شدیم آیا صلاح بود که نام منطقه و یا  نام تیله بن حذف شود و نام چهاردانگه آورده شود .؟اگر نام تیله بن بعد از عنوان ستاد یادواره شهدای امام زاده میر افضل درج می شد  چندان معقول نبود و چندان جای گله گذاری نیست. ولی  درج نام منطقه ی دوسرشمار بسیار ضروری و منطقی و معقول بوده است  و حذف آن جفا ناخواسته و عملی ناصواب و غیر اجتماعی بنظر می رسد . آیا در بخش چهاردانگه  و یادر کشور ما می گویم مثلا  آمام زاده میر عماد چهاردانگه یا وری ؟یا می گوییم شه عبدالعظیم ری یا ایران ؟  امام زاده عباس ساری یامازندران؟ و...   بنابراین حذف نام منطقه دوسرشمار   بعد از نام مبارک امام زاده میر افضل  یک توطئه نابخردانه و تفرقه انگیز است مثل حذف نام" فارس " از خلیج فارس .( که بسیار مبرهن است که دست استعمار انگلیس در اینموضوع  برای مردم ایران مشهود ولی بی قدرت است.)  واین تفرقه و توطئه  چه عمدی و غیر عمدی  از حذف نام روستاهای تیله بن و قلعه و پایین  در روی تابلوی ورودی منطقه  قبلا کلید خورده بود . 

3- منطقه ما که  دارای 5 روستا بوده و الان به شش روستا اضافه شده  در ذهن مردم و پیران و در بخشداری و اسناد وزارت کشور  بنام منطقه ی  نرم آب دوسر از واوسر تا سعید آباد مشهور است و روستاهای ما بنام 5 پاره ده یا دوسرشمار مشهور است که وجه تسمیه آن در وب سایت دوسرشمار حدود5سال پیش ذکر شده است .  و نام دوسر شمار در فرهنگ لغت دهخدا و بعضی از کتب تاریخی مازندران  اختصاصا به این 5 و 6 روستا  داده شده است. در حال حاضر اکثر پیران منطقه این لفظ را کاملا ذکر می کنند و از حدود ده نفر فیلمی در همین موضوع تهییه شده است.   لهذا هر گونه تغییر اسم و نام گذاری جدید باید با نظر جمعی آکثر اهالی منطقه  و منطقی و  عقلی باشد نه احساساتی باشد. نه  گروه خاص از یک  یا چند روستا . چونکه باعث اختلاف در بین اهالی منطقه می شود و احساسات اجتماعی مردم را خدشه دار می سازد .

4- اهالی تیله بن نسبت به  حذف نام  تیله بن و منطقه  بعداز نام امام زاده ناراحت شده و  از این جسارت و اهانت  در مسجد محل بگفتگو  پرداخته اند و همچنین در حال تنظیم  نامه ای در همین مورد و ایجاد اختلاف بین روستاهای منطقه به مقامات بخش و استان و کشورمی باشند . بهیچ وجه شایسته نیست که بدون اجازه از یک فرد و یا  گروه و قومی و روستا یی ، شهرت اجتماعی  و مذهبی و ملی آنان را حذف یا اضافه نمود و یا حتی یک واژه مشهور و معروف مالکیتی افراد حقیقی و حقوقی را برای نام گذاری چیزی استفاده کرد این امر کاملا غیر قانونی است و خلاف عرف و اخلاق.

  و من فقط نکته ای گفتم  شما حدیث مفصل بخوانید از این مجمل ......   خدا نگه دارتان باد

نمای خرداد ماهی از چند روستای منطقه ی دوسرشمار

  دور نمایی از روستای تیله بن ، قلعه ، سمت جنوبی بالاده و کوه های اطراف / 24 خرداد 92

ادامه نوشته

خبرهای جاده ای شماره  3

الحمدلله کار تعریض جاده منطقه دوسرشمار  از اوایل خرداد ماه 92  بخوبی در حال پیش رویی است . از نظرات دوستان در وب سایت سادوا استفاده کردم باید کمی صبر کنیم باید با واقعیت  زندگی کرد. فعلا کار  در حال پیشرویی است. کار سخت و سنگی حدود 2 کیلومتر در محوطه خارموزی ، و خشک دره است .  از عبور روستای آتنی که شروع کار بوده ،تا به نزدیکی زمین میر مومن تیلکی  حدود 7 الی 8 کیلومتر کار بخوبی در حال اجرا, است. من که در ماه خرداد حدود چهار بار به منطقه رفت و آمد داشتم ،زیاد خوشبین هستم .امیدوارم دیگران هم خوشبین باشند با توجه به اینکه این پیمانکار بومی بخش چهاردانگه هستم و چند نفر از وسیله داران هم از بچه های سواسره می باشند امیدی زیاد به تکمیل و تعریض جاده تا روستای میرافضل وجود دارد . البته دوستان که وب سادوا نظراتی داشتند کاملا طبیعی است چونکه خیلی از پروژ های نیمه کاره رها شده و ادمهای  مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد.  

 تعریض جاده نرسیده به  دره روشن او 4/4/92 هوای مه الود. کاری خوب و تعریض و تسطیح جاده خیلی خوب.

نمایی دیگر از تعریض جاده در سمت شرقی دره روشن او 4/4/92


 کندن سنگ های لنگه خار موزی کول که خیلی خوب تعریض و تسطیح شده است .


کشاورزی منطقه دو سرشمار در سال 92

1- نمایی از مزارع جو وگندم در منطقه ی سربیشه در سال 92

 الحمدلله امسال وضع کشاورزی اهالی منطقه دو سرشمار بسیار عالی است انچه که اینجانب با چشمان خوددر مزارعه های سربیشه / پی خانی / وله / واوسر / گالباغ / ترکاچال در تاریخ26 خرداد ماه دیدم بسیار خوشحال شدم وضع کشت بهاره از قبیل عدس و ماش و سیب زمینی با توجه به بارندگی خوب بهاری خیلی عالی است لازم به دکر است وضع دامداری / زنبوداری و باغ داری از نظر  گوشت و تولید عسل  و سبزیجات در نهایت خوشی خرمی می باشد ولی متاسفانه وضع محصولات سر درختی بومی و وحشی اصلا خوب نبوده و با سردی فروردین ماه 92 تمام گلهای و شکوفه های درختان سوخت .



2-نمایی از زراعت جو در سربیشه که دو نمای از روستای واوسر نو پیدا است خرداد 92


ادامه نوشته

هفته پایانی روز های خوش برای ایرانیها

روز 25 خرداد ماه 92روز پیروزی مردم ایران در حماسه ی سیاسی و انتخاب رییس جمهور منتخب و محترم جناب آقای دکتر روحانی و شادی مردم ایران بسیار خوب بود . وروز 28 خرداد روز پیروزی غرور افرین فوتبال ایران در مقابل کره جنوبی و صعود به جام جهانی که شادی بسیار زیادی هم اکنون در سراسر ایران برقرار است. انجمن فرهنگی آفتاب  تیله بن این دو پیروزی در پایان ماه خرداد بر مردم  ایران بخصوص بر جوانان ورزش دوست منطقه ی دوسرشمار تبریک عرض می نماییم.

آباد باشی ایران ، آزادباشی ایران. به امید سر بلندی اسلام و ایران و ایرانی در سراسر جهان        

تصاویری از گل و گیاهان  زیبای اطراف روستای تیله بن


1- این گیاه در زبان محلی پلم palemگفته می شود




2- نوعی از کنگل


3-درختچه کولک

ادامه نوشته

خبرهای جاده ای منطقه دوسرشمار  2

 خوشبختانه تعریض جاده منتهی به منطقه دوسرشمار از بالای روستای سواسره به طول 22 کیلومتر  از اوایل خرداد ماه92در حال  انجام و فعالیت روزانه است .

این تصویر در تاریخ 26 خرداد ماه از طرف شرق خشک دره گرفته شد که وسایل راهسازی در حال کند و کاری هستند.

خبر اول این موضوع را در همین وب  بهمراه تصاویر بارگذار کرده بودم . در روزهای پایانی خرداد شاهد پیشرفت و تعریض جاده از عبور روستای  آتنی تا "چگل خار موزی خشک دره " بصورت خوب انجام شده است .

جاده ی تعریض شده خشک دره  در 10 کیلومتری منطقه دوسرشمار

حدود دو کیلومتر از این منطقه بصورت سنگ سخت می باشد که کار را برای راه سازان کند کرده است . با توجه به همه مشکلات طبیعی و احتمالا اداری و مالی کار تعریض  و شن ریزی بطول  حدود 5 کیلومتر و عرض 6متر بخوبی انجام شده است .

وسایل راه سازی در حال کندن سنگ در لنگه خار موزی خشک دره

امیدواریم تا رسیدن فصل سرمااین پرژه ملی و استانی و منطقه ای به پایان برسد.

مسابقه مراسم شهدای سال 92 منطقه ی دو سرشمار روستای میرافضل به نقل از واوسر سلام

مسابقه ی مراسم شهدای منطقه ی دوسرشمار(واوسر نو ،میرافضل ف تیله بن ،بالاده ،قلعه و پایین ده )

 بدین منظور به نیّت 34 شهید منطقه از وصیّت­نامه­ و زندگی­نامه شهدا تعداد 34 سؤال مطرح شده و به نیّت 12 شهید واوسر به 12 نفر از عزیزان در روز یادواره بین نماز ظهر و عصر به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. ضمناً سؤالات مسابقه از کتاب «ره­یافتگان وصال» تهیه شده توسط کمیته­ی فرهنگی یادواره­ی شهدای واوسر سال 78 و کتاب «ستاد یادواره­ی شهدای بالاده»در سال 90 طرح شده است.

 

ادامه نوشته

جلسه ی برگزاری مراسم یادواره شهدای واوسر در سال 92

برگزاری جلسه هماهنگی ستاد یادواره شهدای واوسر + چند انتقاد / با سلام و صلوات بر شهدای واوسر، جلسه هماهنگی ستاد یادواره شهدای واوسر صبح روز جمعه ۱۷/۳/۱۳۹۲ در مسجد امام رضا (ع) روستای میرافضل (محل برگزاری یادواره) همزمان با سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) با حضور حاج آقا علی مشمولی برگزار شد. به گزارش خبرنگار افتخاری هلی چال، جلسه فوق با تلاوت آیاتی جند از کلام الله مجید آغاز شد. سپس آقای حاج رمضانعلی محمدی، ضمن تبریک عید بزرگ مبعث، از اقدامات صورت گرفته و برنامه های ستاد در روز یادواره گزارش کاملی ارائه نمودند. آقای مشمولی نیز ضمن تقدیر و تشکر از همه اعضای ستاد یادواره در سخنانشان خاطر نشان کردند که شهدا متعلق به همه است و همه باید دست به دست هم داده و برای هر چه بهتر برگزار کردن یادواره تلاش نماییم. (ضمناً ایشان مبلغ پنج میلیون تومان به یادواره شهدا اهداء کردند.). در ادامه جلسه اعضای ستاد، طرح ها و پیشنهادهای خود را  مطرح نمودند که مصوبات آن به شرح ذیل می باشد:

۱٫  برپایی شب شعر با موضوع دفاع مقدس در شب قبل از یادواره. لذا از کلیه شاعران منطقه دعوت به عمل می آید.

۲٫  طرح ۳۴ سؤال از زندگی و وصیت نامه ۳۴ شهید منطقه به صورت مسابقه کتبی و اهدای ۱۲ جایزه نفیس به قید قرعه به ۱۲ نفر از عزیزیان شرکت کننده به نیت ۱۲ شهید واوسر.

۳ . تهیه و تدارک ۲۰۰۰ بسته فرهنگی به مدعوین و میهمانان ارجمند یادواره.

۴ . ساخت فیلم کوتاه مستند و  آماده سازی نماهنگ مربوط به زندگی شهدای منطقه توسط آقای حجت الله اسحاقی از تهیه کنندگان با سابقه صدا و سیمای مرکز مازندران. (ضمناً آقای اسحاقی تمامی امکانات صوتی و تصویری یادواره را نیز تقبل نمودند.)

در پایان جلسه اعضای ستاد یادواره شهدا از چیدمان جایگاه و دکور صحنه و … مراسم بازدید به عمل آوردند. جلسه با اقامه نماز ظهر در مسجد و صرف ناهار در منزل آقای سلیمی خاتمه یافت. لازم به ذکر است که سی امین یادواره شهدای امامزاده میرافضل بخش چهاردانگه در ۱۳ تیر ۱۳۹۲ در روستای میرافضل برگزار می شود.

نقل از وبلاگ واوسر سلام (هلی چال)

********************************************************************************


 با سلامی به وسعت آسمان به شهدای عزیز و عرض سلام و خدا قوت به دست اندر کاران مراسم یادواره شهدای منطقه دو سر شمار شامل روستاهای واوسر نو ، میر افضل ، بالاده ، قلعه ، پایین ده و تیله بن . از مدیریت محترم  وب واوسر هم کمال تشکرم را دارم که اطلاع رسانی  نمودند اگر  حق شهدا و مردم هست که زودتر از این انجام می شد . ولی در مورد ذکر نام یادواره شهدای امام زاده میر افضل بخش چهاردانگه  باید عرض نمایم که منطقه ما حدود یک صد سال است که به اسم دو سرشمار در ذهن و زبان و اندیشه  مردمان و کتب تاریخی بخصوص بزرگترین فرهنگ لغت فارسی جهان ، لغت نامه دهخدا ثبت و ضبط است ودر بعضی از کتب تاریخی مازندران هم نام منطقه دو سر شمار برای شش روستا ما اختصاص داد ه شده است . و حتی در مکاتبات وزارت کشوری و بخشداری  نام منطقه نرمآب دوسر بصورت قانونی ثبت است لهذا شایسته بودو هست که نام منطقه دوسر شمار یا نرم دو سر پس از عنوان شهدای امام زاده میر افضل  ذکر می شد و دلیل  یا وجه تسمیه ی دوسر شمار را قبلا در وب سایت دوسرشمار ذکر کردیم و الان هم مستند گفته های پیران بصورت فیلم در حال تهیه است که همگی اظهار داشته اند که نام منطقه از قدیم الایام به نام دو سر شمار در زبان اهالی فولادمحله و دیگر روستای هم جوار قرار دارد . باید اسمی که بعد از اسم دیگر جهت شناخت و معرفی و مالکیت  می آید ، جامع و روشنتر از اسم دیگر باشد ( مضاف و مضا ف الیه ) . اگر دوستان و اعضای ستاد یادواره ها  تصویب کردند که نام یاد واره شهدای، امام زاده میر افضل باشد، چندان حرفی شاید نباشد ولی بحث بر سر این است که این یادواره مربوط به کدام بخش یا منطقه است ؟بنابراین نزدیک ترین واژه و کلمه ،منطقه دوسرشمار یا نرم آب دوسرمی باشد ، نه بخش چهاردانگه . مخالفت عد ه ای از دوستان با واژه " دوسرشمار " بنظرم منطقی و معقول و اجتماعی نمی باشد فقط جنبه سلیقه ای و به صراحت عرض می دارم عدم اگاهی و دانش از نام منطقه در گذشته است و هیچ گونه قصد و نیتی سوء انشا ءالله در بین نیست . از تمام دوستا فرهنگی انتظار داریم که با واقعیت ها ، منطقی و عقلی و اجتماعی رابطه و بر خورد داشته باشیم ، تا اینکه احساساتی بوده باشیم . امید است  که انتخاب و تصویب نام منطقه با حضور فرهیختگان منطقه هر چه زودتر در یک جلسه ی عمومی انجام گیرد. انشا ءالله

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"جدول عادی"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

انا لله لا و انا الیه راجعون

 با نهایت تاسف  کربلایی سید اسماعیل ساداتی تیله بنی اهل و ساکن روستای  امام ده ( شاهکیله ) در روز پنجشنبه مورخه 16/3/92 پس از تحمل رنج بیماری در بیمارستان امام بهشهر  به دیار باقی شتافت . مراسم تشیع جنازه آنمرحوم در روز جمعه (فردا)ساعت 9صبح از مقابل منزلش به آرامگاه محل  انجام خواهد شد . انجمن فرهنگی آفتاب ضمن عرض تسلیت به خانواده آنرحوم ، از خداوند متعال صبر و اجر برای بازماندگان وعلو درجات را برای ایشان مسئلت دارد . لازم به ذکر است که فرزندش مرحوم سید کمال ساداتی تیله بنی در 20 آذر ماه91 بر اثر تصادف به دیار باقی شتافته بود .  

شروع تعریض جاده روستای منطقه ی دوسرشمار

  خوشبختانه راه روستایی منتهی به منطقه دوسرشمار از ابتدای عبور  روستای آتنی تا سه راهی دامغان  در حال تعریض می باشد !!!. در روز شنبه11 /3/92 طی صبحتی که با مهندس حاتمی و نوروزی داشتم ضمن تایید خبر فوق در حال نقشه کشی تعریضی جاده  روستایی منطقه دوسر شمار بودند .

لازم به توضیح است که در مراسم شهدای سال 91 در روستای قلعه آقای بشارتی  معاون رئیس جمهور در امور روستایی مناطق محروم  قول شنریزی و تعریض جاده فوق را به مردم منطقه داده و از آقای اسد مدیر کل راه استان مازندران  خواسته بودند که هرچه زودتر این جاده تعریض و بازسازی و حتی اسفالت گردد . امیدواریم که این مسیر مثل بقیه راه سازی منطقه بزرگ چهاردانگه  بعلت کم کاری پی در پی و رها سازی کار توسط پیمانکار،  زندگی مردم  دچار مشکلات نشود . شاهد این مساله اینکه اینجانب از روز جمعه تا ساعت  5 عصر یکشنبه فقط وسایل راهسازی را در مسیر دیدم که غیر فعال بودهاست.

جاده خاکی حدود 2 کیلومتر بعلت برداشت خاک و با بارش باران امروز یکشنبه 12 خرداد گل آلود و غیر قابل رفت و آمد شده است.

سوم خرداد روز میلاد حضرت علی (ع) روز پدر و آزاد سازی خرمشهر بر مردم ایران و مردم دوسرشمار مبارک باد

 سوم خردادبرابر با سیزده رجب میلاد حضرت علی (ع) روز پدر و آزاد سازی خرمشهر بر مردم ایران و مردم دوسرشمار مبارک باد . در این روز مبارک سفری به اطراف قله شاهدژ انجام شد و از مناظر زیبای منطقه چند قطعه عکس در این وبلاگ بار گذاری می گردد .

نمایی از دو روستای زیبای واوسر نو و میر افضل /روز جمعه 3/3 /92


ادامه نوشته

تصاویر از روستای تیله بن ، اردیبهشت 92

تمام تصاویر در روز جمعه 27 اردیبهشت 92 از روستای تیله بن بر داشت شده است .

نمایی از امام زاده میر افضل و روستاهای قلعه و پایین ده /27/2/92



نمایی از روستای تیله بن از سمت شرق


نمای روستای تیله بن از سمت غرب


پسران روستا  در روز جمعه بازی  با توپ پلاستیکی و دنیای از شور و هیجان  در ابتدای روستا، که  سالیان سال می باشد  که این قسمت محل بعلت نداشتن زمین ورزشی ، جای بازی بچه ها است.

دختران بچه ها محل در حال قدم زدن در روز جمعه 27 اردیبهشت 92

نمایی از آب رودخانه در سمت شرق روستا

 با آرزوی سلامتی برای همه ی انسانها بخصوص مسلمانان بویژه دو تن از مردان روستا که هم اکنون در بیمارستان سمنان و بهشهر در ماه اردیبهشت بستری شدند .

تصاویری از روستای تیله بنو روستای میرافضل  درفروردین ماه 92

تمام تصاویر در تاریخ پنجشنبه و جمعه 22و 23 فروردین ماه 92 گرفته شده است

ادامه نوشته

تصاویری از روستای تیله بنو روستای میرافضل و واوسر نو  درفروردین ماه 92


ایام شهادت حضرت  فاطمه س بر پیروانش تسلیت باد .

ویژگی ها و کمالات حضرت زهرا(س)

حضرت فاطمه زهرا(س) طبق آیه‌ تطهیر از هرگونه ناپاکی، منزّه است و طبق سوره کوثر، منبع و مصداق خیر کثیر و طبق داستان مباهله، حضور در کنار پدر بزرگوارشان پیامبر مکرّم حضرت محمّد مصطفی(ص)، شوهرشان حضرت علیّ مرتضی(ع) و فرزندان ارجمندشان حَسَنین علیهما‌السلام اتمام حجت الهی به رهبر مسیحیان و مخالفان شد.

ادامه نوشته